Kategórie

Výrobcovia

Kontaktujte nás

 

Postaráme sa o Váš bicykel

 

* Čo servisujeme?

V našom servise sa snažíme uspokojiť zákazníka s akýmkoľvek typom bicykla alebo problémom, ktorý nevie vyriešiť.

Servisujeme všetky typy bicyklov:

 pevné / odpružené / celoodpružené / detské / horské / cestné a i.

Ponúkame servis a náhradné diely odpružených vidlíc a tlmičov značiek: ROCK SHOX   MARZOCCHI   FOX RACING SHOX a i.

Servisujeme a nastavujeme hydraulické brzdy značiek: SHIMANO, AVID, HOPE, MAGURA, HAYES, FORMULA a i.

Taktiež ponúkame striekanie bicykla, kompletnú restoráciu, striekanie AirBrush na diely a helmy. Kompeltný sortiment ponúkaných služieb a cenník servisných prác nájdete na našej stránke www.houseofbike.sk.

V prípade, že sa jedná o úkon, ktorý nie je uvedený v cenníku prác, o jeho dostupnosti sa môžete informovať na adrese info@houseofbike.sk. Ako predmet správy treba uviesť: Servis.

Venujeme sa tiež čisteniu a umývaniu bicyklov. Pripravujeme bicykle na predaj, robíme preventívne prehliadky, sezónny servis a taktiež servis na diaľku. V našej dielni používame výhradne profesionálne náradie a prípravky PARK TOOL, ENDURO BEARING, HOZAN, RSP, ROCK SHOX, SHIMANO a iné.

Na všetok tovar dodávaný k servisným službám je záruka 2 roky.   

Garančnú prehliadku poskytujeme zdarma pre bicykle zakúpené v našej predajni.

Garančná prehliadka sa vykonáva po prvých 100km alebo 1 mesiaci od zakúpenia nového bicykla. Jedná sa o skontrolovanie dotiahnutia stredov, kľúk, pedálov a ostatných dôležitých šróbových spojov na novom bicykli. 


* Kde servisujeme?

Servis-Predajňa: Mierové námestie 33, 911 01 Trenčín

Predajňa je otvorená 6 dní v týždni. Popri servise ponúkame aj veľký výber komponentov Shimano, Sram, Ritchey, Spank, Truvativ, NS, XON, Fireeye, DT-Swiss, Avid, Answer, Jagwire a i. Kompletný sortiment ponúkaných značiek, tovarov a služieb a ich dostupnosť nájdete na www.houseofbike.sk

Otváracie hodiny kamennej predajne:

Po-Pia: 9.00 - 12.00 / 13.00 – 18.00

So:        9.00 - 11.00

Ne:        Zatvorené

Prosíme ctených zákazníkov aby bicykle a veci na servis nosili očistené od blata, oleja prípadne iných nečistôt. V prípade že zákazník prinesie nadmerne znečistený bicykel a oprava si bude vyžadovať najskôr odstránenie nečistôt, bude tento úkon pripočítaný k cene. Očistené veci je omnoho rýchlejšie a jednoduchšie opraviť, nastaviť a sfunkčniť.


* Servis na diaľku:

Náš servis ponúka tiež možnosť vykonať servisný úkon na diaľku. To znamená, že zákazník pošle komponent na servis, my mu ho opravíme a po opravení ho pošleme späť zákazníkovi. Dĺžka tohto celého procesu závisí od rozsahu servisných prác a rýchlosti poštového doručenia. V prípade ideálnej vyťaženosti sú bežné servisné úkony expedované ešte v deň kedy bol balík doručený na servis. Tie servisné úkony, ktoré môžu byť vykonané na diaľku sú označené príslušným symbolom v cenníku prác na našej stránke www.houseofbike.sk. Jedná sa najmä o práce ako:       

* Servis odpružených vidlíc a tlmičov

* Servis hydraulických bŕzd

* Výmena ložísk v celoodpružených rámoch

* Rezanie závitov

* Striekanie AirBrush

Ako postupovať:

1.   Zaslanie požiadavky spolu s adresou a kontaktom na e-mail: info@houseofbike.sk  Ako predmet uvediete: „Servis Express“. Do správy nám potom podrobne popíšete závadu, prípadne servisný úkon o ktorý máte záujem. Najlepšie poslať hneď aj zopár fotiek, aby bolo vidno o čo konkrétne sa jedná.

2.   Počkajte na schválenie od servisného technika, ktorý Vás bude telefonicky alebo emailom informovať o detailoch Vašej požiadavky a termíne odoslania a pridelí Vám identifikačné číslo. Môže sa stať, že vzhľadom na nedostupnosť náhradných dielov a rozsah opotrebenia súčiastky nebude možné vykonať servis ani opravu. V tom prípade bude o tejto skutočnosti oboznámený zákazník a požiadavka bude po spoločnom dohovore zrušená. Preto prosíme zákazníkov aby posielali vedci na servis až po definitívnom odobrení od servisného technika – šetrí to náš čas a Vaše peniaze.

  • Vedci na opravu treba posielať očistené od blata, oleja prípadne iných nečistôt.
  • Zásielky, ktoré neboli odobrené technikom a nebolo im pridelené identifikačné číslo nepreberáme.

 

3.   Po schválení treba súčiastku riadne zabaliť a odoslať poštou na adresu: House of Bike, Mierové námestie 33, 911 01 Trenčín.  Balík  treba zabaliť tak aby sa čo najviac zabránilo poškodeniu súčiastky počas prepravy. V prípade, že by mohlo dôjsť k úniku oleja alebo inej tekutiny, treba tomuto úniku patrične predchádzať a zamedziť ešte pred odoslaním. Najekonomickejšie je posielať balíky slovenskou poštou, cenu za poštovné Vám vyrátajú podľa váhy zásielky. Rám bicykla cca 5€, vidlica 3,5€ menšie balíky okolo 3€. 

4.   Po prebratí bude vykonaný servis súčiastky, prípadne sa počká na diely, ktoré neboli skladom a po ich doručení sa vykoná patričný úkon. Súčiastka je pred expedíciou skontrolovaná a odskúšaná následne zabalená a odoslaná späť zákazníkovi..

5.   Opravená súčiastka bude zákazníkovi poslaná slovenskou poštou a to dobierkou na adresu, ktorú zákazník uviedol pri komunikácii s technikom. Konečná suma dobierky bude pozostávať z ceny servisného úkonu, materiálu a poštovného.

Pre predlženie životnosti a zachovania funkčnosti je dobré u bicyklov, ktoré sa používajú denne (jazda do práce, na nákupy a pod,) priebežne starať, kontrolovať a premazávať. Dôležitým je hlavne čistenie a mazanie, ktoré môže predlžiť životnosť komponentov o 30% a udržuje bicykle v plnej funkčnosti. Dôležitým faktorom je však  aj bezpečnosť. Včasne identifikovanie závady pred jazdou môže zachrániť nejeden pád alebo iné nešťastie. Ako napr. povolený rychloupinák na kolese, vadná brzda a pod. . Preto je treba bicykel pravidelne mazať a udržiavať čistý a po určitom čase aj kontrolovať.


* Pri kontrole svojho bicykla sa treba zamerať hlavne na:


Pred každou jazdou:

- skontrolovať tlak pneu

- skontrolovať tlak v odpruženej vidlici / tlmiči

- premazať a vyčistiť vnútorné nohy odpruženej vidlice alebo tlmiča silikónovým olejom (v prípade že sú špinavé alebo nepremazané)

- skontrolovať rýchloupináky na kolesách a funkčnosť bŕzd


 Pred každou 2 jazdou:

- skontrolovať vôľu v oskách kolies, hlavovom a stredovom zložení

- skontrolovať vôľu v čapoch na ráme – v prípade celoodpružených bicyklov

 

Pred každou 3 jazdou:

- skontrolovať dotiahnutie kľúk, pedálov a ostatných dôležitých šróbov


 Raz alebo dva krát do roka:

- výmena vazelíny v nábojoch, stredových oskách a hl. zloženiach

- premazanie bovdenov a laniek meničov


* Mazanie bicykla a komponentov:


Bicykle treba pravidelne premazávať aby všetky súčiastky fungovali správne a znižovalo sa ich opotrebenie. Mazať netreba len reťaz, ale aj odpružené vidlice, tlmiče, lanká, meniče a i.


 Kedy a čo mazať?

Komplet bicykel - 1x do roka. V prípade že bicykel zmokol alebo dlhšiu dobu pôsobila naň voda alebo bol skladovaný vo vlhkom prostredí.

Lanká a bovdeny – pre bezchybný chod meničov a mechanických bŕzd je veľmi dôležite premazanie laniek a bovdenov. Mazanie sa vykonáva 1 alebo 2 krát ročne.

V prípade, že je bike namáhaný a vystavovaný vlhkému prostrediu alebo vode, treba mazať bovdeny a lanká častejšie – podľa potreby (keď vidím, že lanká sú špinavé, alebo hrzdzavé).

Reťaz – reťaz treba mazať priebežne. Záleží na frekvencii používania a prostredia v ktorom jazdíme. Ideálne je použiť mazivo na to určené, ale môže byť aj univerzálne mazivo. Suchšie, prašnejšie prostredie si vyžaduje častejšie čistenie a mazanie olejom určeným na suchšie prostredie ( napr. RSP Red Oil – nájdete v našej ponuke). Naopak vlhšie prostredie si vyžaduje mazanie reťaze olejom do mokrého prostredia, ktorý lepšie drží na reťazi a menej podlieha zmývaniu (napr. RSP Blue Oil – nájdete v našej ponuke).

Vidlica/ tlmič – pravidelné čistenie a mazanie vidlice môže predlžiť životnosť o 30%. Treba byť ale opatrný pri mazaní vidlice, pretože nie všetky typy olejov sú vhodné na údržbu vidlíc a tlmičov. Najlepšie používať silikónový olej, ktorý neničí gumené tesnenia ani guferá a ostatné plastové alebo gumené časti vidlíc a tlmičov.

Čistenie/mazanie vidlíc a tlmičov:

  1. Naniesť malé množstvo oleja na vnútornú nohu vidlice, tam kde sa stretáva s tesnením / guferom - (viď obr. 1).
  2. Olej treba nechať nech sa uvoľní po celom obvode vnútornej nohy a potom pár krát manuálne zapružiť vidlicou.
  3.  Keď sa vidlica vráti do pôvodného stavu, olej by mal vytlačiť špinu z tesnenia a zanechať tenkú vrstvu špiny okolo vnútorných nôh vidlice. ( viď obr. 2)
  4. Špinu zotrieme a postup opakujeme niekoľko kráť, až kým sa nám vidlica nevracia čistá.
  5. Keď máme vidlicu premazanú a prečistenú, zoberieme papierovú utierku alebo paličku s vatou a z vidlice utrieme zvyšný olej, ktorý nám ostal v okolí tesnení a korunky vidlice. (viď obr.3) Každý zvyšný olej ktorý necháme na vidlici bude len priťahovať viac špiny.

 

-       Tento proces môže byť použitý tiež na zadný tlmič, prípadne odpruženú sedlovku.

-       V závislosti od frekvencie a typu používania, by mali byť vidlice a tlmiče kompletne servisované 1 x do roka.

                                    Obr. 1                                                                  Obr. 2                                                                         Obr. 3